A stílus, amivel nem lehet mellélőni. Az igazi Jolly Joker. Itt a hangsúlyt a letisztult formák adják. A minimalizmus minden sallangtól és cicomától tartózkodik.
A 60-as években kezdték használni az előtte jellemző túldíszítettség ellenpólusaként, de kellett hozzá tíz év, mire kiforrta magát és igazán népszerűvé vált. A sikere azóta is töretlen, sőt, egyre több formában is megjelenik: belsőépítészet, divat, weboldal, arculat és életstílus (gondoljunk csak Marie Condora).
Ahogy a belsőépítészetben, úgy a weboldalakra is igaz, hogy a minimalista design fő jellemzőjét az üres terek, valamint a fehér és a fekete szín kontrasztja adja.
De miért is jó nekünk a minimalista webdesign?
Felhasználóbarát felületet ad – tehát könnyen kezelhető, átlátható. Nincsenek felesleges gombok, díszek, így könnyen megtalálja az oldalra látogató, amit keres. Nem veszik el az információáradatban, mely által nagyobb az esély a bizalomszerzésre is.
Nem elhanyagolható előny, hogy a minimalista oldalak sokkal gyorsabban töltődnek be, mint a képekkel teletűzdelt társaik. Ez nekünk is jó, hiszen tárhelyet spórolunk, a látogatót pedig megóvjuk az esetleges bosszankodástól és ha be is zárja az oldalunkat, nem a lassú betöltés lesz annak az oka.
Ez a stílus minimalizmusból ered, viszont ez a tény korántsem jelenti azt, hogy teljesen egyet is jelentene a minimalista stílussal. Egyszerű formákból építkezik, ez igaz, viszont ezekből az alakzatokból olyan részletgazdagságot lehet létrehozni, hogy egészen elképesztő műalkotások születhetnek belőle.
A digitális világba elsőként a Microsoft cég Zune nevű lejátszóprogramja által érkezett ez a stílusirányzat, melyet követett a Windows 7 telefon platformja. Igazán nagy sikert viszont az Apple ért el vele az iOS7 csempéivel. Azóta pedig töretlen a népszerűsége. A designerek is szeretik, mert ugyan egyszerű alakzatokat használ, de azok összeillesztésének, alakításának csak a képzelet szab határt.
A flat stílus neve is jelzi: lapos, azaz a térbeli megjelenést teljesen száműzi. Legalábbis eredetileg így volt, de aztán a túlzott egyszerűsítés kezdett unalmassá válni, így grafikusok elkezdtek a méretekkel és az árnyalatokkal játszani.
Az eredmény szerintem lenyűgöző, de győződj meg róla te is, az alábbi illusztrációkkal:
Ennek a stílusnak is a minimalizmus a szülője, viszont itt a hangsúly a színeken vagy azok hiányán van. A monokróm stílus lényege, hogy csak egy színt, valamint annak árnyalatait használunk. Esetleg a fehérrel és/vagy a feketével kombináljuk.
A monokróm irányzat több színtéren is visszaköszön a mindennapi életünkben: megjelenik a lakberendezésben, a divatiparban, de a fotósok körében is töretlen a népszerűsége.
Ahogyan a webdesignerek is előszeretettel használják. Ha nem tudod elképzelni a honlapodat úgy, hogy teljes egészében a minimalista elvek szerint épüljön fel, ugyanakkor nem szereted a harsány színeket, esetleg félsz, hogy rossz kombinációit használod fel a színeknek, akkor a monochrome stílus neked való!
Nézd, milyen eleganciát és egyedi hangulatot lehet elérni csupán egy szín használatával !
A képek forrása: Pinterest